Qulotte winnaar lingeriespeciaalzaak Friesland

Qulotte Lingerie & Badmode uit Gorredijk heeft afgelopen zondag tijdens een groot lingerie evenement in Parijs een prestigieuze Retail Prijs gewonnen, als enige lingeriespeciaalzaak in Friesland.

Door een panel van Retail experts en vertegenwoordigers van diverse topmerken, zoals Chantelle en Seafolly, werd een selectie gemaakt van 200 boetieks in Europa, die in aanmerking kwamen voor deze Award. 20 winkels daarvan waren Nederlands.

Deze ‘Swim & Lingerie Premium Retail Prijs’is voor het eerst gelanceerd. De prijs is in het leven geroepen door beursorganisatie Eurovet in Parijs, die al sinds jaar en dag beurzen voor de internationale lingeriemerken organiseert. Met deze award wil Eurovet zelfstandige retailers in de lingerie branche, die onderscheidend zijn in hun vakgebied, in het zonnetje zetten.

Volgens het juryrapport: erkenning voor uw inzet, deskundigheid en ongeëvenaarde knowhow. Allemaal elementen die de winkelervaring uniek maken voor uw klanten.

Voor Geartsje Schootstra (eigenaresse van Qulotte) en haar team, is het uiteraard een hele eer. Qulotte was 14 jaar in Joure gevestigd. Twee jaar geleden is de winkel verhuisd naar het Rinsma modeplein in Gorredijk, daar heeft Geartsje nu een veel grotere winkel. Samen met een team van enthousiaste collega’s maakt zij elke dag weer dames blij middels de – met zorg geselecteerde – lingerie en badmode collectie. Dit enthousiasme en doorzettingsvermogen reikt verder dan Friesland. “Het is een enorme opsteker dat wij, notabene in Parijs: in het hart van de lingeriewereld, op het podium worden geroepen”, aldus Geartsje.

Deze prijs is een tegenreactie van de branche op de veranderende markt. Dagelijks sluiten er winkels. Veel consumenten kiezen voor het gemak van internet shoppen. Een onomkeerbare ontwikkeling die het Retail landschap heel erg heeft veranderd en verschraald.  “Wij hebben het geluk dat ons product zich niet zo leent voor online aankopen: lingerie moet goed zitten, wil je er plezier van hebben. Voor het goed aanmeten is advies vaak gewenst. Veel dames kiezen dus nog steeds voor de ‘stenen winkel’als het om lingerie gaat”, weet Geartsje.

Volgens de jury van de ‘Swim & Lingerie Premium Retail Prijs’ is dat juist waar Qulotte heel goed in is. Niet alleen in advies, maar ook juist in die extra service. Want als gasten naar de winkel gaan, en dus bewust kiezen voor: voelen, kijken, ruiken en passen, dan moet het wel kloppen. Dat is de dagelijkse uitdaging voor de retailer van nu. En dat het dan allemaal wordt bekroond met een prijs? Dat is waar Geartsje en haar team heel veel voldoening en plezier uithalen.